Son dönemde artan ulaşım maliyetlerine bir yenisi daha eklendi. Dün açıklanan köprü zamlarıyla birlikte, Çanakkale 1915 Köprüsü’nün geçiş ücreti 795 TL’ye çıkarılırken, Çanakkale-Malkara Otoyolu’nda da geçiş ücretlerine zam geldi.
1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, Malkara ile Çanakkale arasında 1915Çanakkale Köprüsü’nü de içeren 89 kilometre otoyol ve 12 kilometre bağlantı yolundan oluşturuyor. Proje, 325 kilometrelik Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi’nin bir parçası oluyor. Proje, Malkara yerleşiminin güneyinden, Şarköy’ün batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe’nin doğusundan Gelibolu Yarımadası’na ulaştırıyor. Gelibolu’nun kuzeyinden geçerek ilerleyen Otoyol, Avrupa’da Sütlüce köyü ve Asya’da Lapseki arasında yer alan 1915Çanakkale Köprüsü ile Asya yakasına geçerek Umurbey beldesi bölgesine ulaştırıyor. Proje kapsamında; 1915Çanakkale Köprüsü’nün yanı sıra 2 viyadük, 12 kavşak (devlet yolu üzerindekilerle birlikte), 12 köprü, 43 üst geçit (1 adet ekolojik üst geçit dahil), 40 alt geçit, 235 menfez, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi ve 5 ücret toplama istasyonu yer alıyor.
Yeni düzenlemeyle birlikte Çanakkale 1915 Köprüsü, Avrupa ile Asya arasındaki bağlantıyı sağlayan stratejik bir geçiş noktası olduğu için bu zamlar, hem lojistik sektörünü hem de özel araç kullanıcılarını doğrudan etkiliyor.
1915 Çanakkale Köprüsü, ulaşım süresini önemli ölçüde kısaltarak bölge ekonomisine büyük katkı sağlasa da zamlarla birlikte kullanıcı sayısında düşüş yaşanıp yaşanmayacağı merak ediliyor. Yükselen otoyol ve köprü geçiş ücretlerinin, turizm sektöründen tarımsal taşımacılığa kadar geniş bir yelpazede etkili olabileceği belirtiliyor.
Otoyol ve köprü geçiş ücretlerindeki yeni fiyatlar: