İnternet alışverişleri oldukça ilginç bir boyuta evrildi...
Online alışverişin ilk yaygınlaşmaya başladığı yılları anımsıyorum. Dikkat ederseniz ilk zamanlarını değil, yaygınlaşmaya başladığı yılları. 2010'lu yılların belki ortalarıydı. Bu konuda çok fazla keskin olmayan hafızamdan yararlanıyorum ama 2015-2016 yıllarında artık neredeyse tanıdığım herkes, online alışveriş sitelerini, zincir marketler kadar iyi kullanıyordu. O zamanlar tüketiciler için muhtemeşem indirimler ve hızlı kargo seçenekleri vardı. Şöyle, imkanlar dahilinde olabilecek en iyi tüketici deneyimi sunuluyordu aslında. Akşam sipariş verdiğim kargo, sabah elime ulaşmış oluyordu. Dükkan kirası olmadığı için her şeyi daha ucuza alıyorduk ve en önemlisi sanırım, müşteri hizmetleri diye bir şey vardı ve ona ulaşabiliyorduk.Şimdilerde artık tüketicileri bu konforlu alana alıştırdıktan sonra, vasat altı politikaları gözlemliyorum. Günlerce kargolanmayı bekleyen ürünler, fiyatlarda indirim adı altında yapılan zamlar ve saatlerde bekledikten sonra ulaşılamayan hatta suçu da size atan müşteri hizmetleri...
Bu gelişmeler bu şekilde devam etmemeli... Tüketicinizin sizden başka seçenekleri olduğunun farkında varıp, onlara konfor alanı sunmalısınız.