Çanakkale İl Genel Meclisi’nin Temmuz ayı toplantılarının 1.birleşimi geçtiğimiz Nejat Önder’in başkanlığında gerçekleştirildi. Gündem maddelerinin konuşulmasının ardından, CHP Eceabat İl Genel Meclisi Üyesi Ali Şinasi Tınaz söz alarak açıklamalarda bulundu. Ali Şinasi Tınaz, açıklamasında, “Kilitbahir Köyünde bulunan, halihazırda GESTAŞ A.Ş. tarafından kullanılmakta olan iskele ve rampalar, önceki süreçte özel bir şirket olan Alınteri Firması tarafından bu dönemde faaliyet gösteren gemilerin makine gücü ve kapasitesi doğrultusunda yapılmış bulunmaktadır. Rampalar yapılırken deniz suyunun ilgili sahadaki derinliği yaklaşık 2-2,5 metre dolaylarında bulunmaktaydı. GESTAŞ A.Ş. faaliyete geçtiği tarihten itibaren ilgili iskele ve rampalar kullanılmaya devam etmektedir. Ancak faaliyette geçen süre, DLH'a ait bir adet kazar ve iki adet duba tipi geminin taş ve kum temizliği için yapmış olduğu faaliyetler neticesinde ve de sığlık olan kum dolgunun kazılarak deniz suyu derinliğinin 6 metreye çıkarılmış olup, bu faaliyetler gösterilirken doğru tekniklerin uygulanmadığı kanaatindeyiz” şeklinde konuştu.
“İSKELE VE RAMPALARIN GÜVENLİĞİNİN SAĞLANMASI GEREK”
“Zira hâkli hazırda ilgili rampalara yanaşmakta olan üç adet geminin makinelerinin de güçlü olması, yanaşıp kalkarken pervane sularının mevcut betonların altındaki taşları oyarak deniz suyu derinliğini artırmakta olduğu, gemilerin yanaşıp kalkması esnasında iskelelerin sallanmaya başlamış olduğu tarafımızdan fark edilmiştir” diyen Tınaz, “Akabinde yüzeyde bulunan betonlar çatlamaya başlamış olup güvenlik zafiyeti oluşmuştur. İlgili iskele ve rampaların hem rutin kullanılma yoğunluğu hem de turizm sezonunda yoğunluğun arttığı göz önüne alınırsa işbu iskelede beton bloklar üzerinde pek çok zaman 20-30 adet motorlu araç ve yoğun bir yaya trafiği oluşmaktadır. Bu araç ve yaya trafiğinin artabileceği de öngörülmektedir. Deniz suyu derinliği, temelin aşınması, yüzey betonlarının çatlaması ve iskelelerin kullanımı esnasında oluşan ağırlık nedeniyle telafisi mümkün olmayan can ve mal güvenliği rizikolarının ortaya çıkmamasını teminen gerekli çalışmaların yapılarak ilgili iskele ve rampaların güvenliğinin sağlanması gerekmektedir” ifadelerini kullandı.
“VALİMİZE BU KONUDA BİLGİ VERİLMEDİĞİNİ TAHMİN EDİYORUM”
Arabalı gemilerin mevcut rampalara yanaşması için Liman Başkanlığı’nda hat izni almaları gerektiğini söyleyen Tınaz, “Mevcut gemilere hat izni veren Liman Başkanlığı iskelenin uygun olup olmadığını bildiren herhangi bir teknik çalışma yapmış mıdır? Kendi kafaları doğrultusunda bir şeyler yapıyorlar. Taşeron bir firma tarafından yapılan ilk etapta göz boyama işlemi tadilat yapmışlardı. Kilitbahir’deki çöken mevcut rampalar ile ilgili olarak Valimize bu konuda bilgi verilmediğini tahmin ediyorum. Ayrıca Çanakkale Kilitbahir arasında, Kilitbahirli olarak söylüyorum, zaman zaman araç yoğunluğu bakımından sıkışmalar oluyor. Mevcut olarak bu alanda bir de arabalı gemiler geldiği zaman kamyon, otobüsler gelince kendi köyümüze girip çıkmakta zorlanıyor. Her gün dışarıdan gelen misafirlerimizle kavga ediyoruz. Bu konunun sayın valimize aktarılması, bu iskele ve yolların acilen alternatif yol yapılması gerek. Aksi takdirde buradaki faciaların sorumlusu kim olacak” dedi.
YOLLARIN BAKIMA ALINMASI GEREK
CHP Ayvacık İl Genel Meclis Üyesi Şerafettin Alkan, Assos’a bağlı Sazlı Köy yollarının bakıma ihtiyacı olduğunu dile getirerek, “Cumartesi günü Ayvacık köylerinde gezinti yaptım. Sazlı Köyüne çıktım. İnanın birinci vitesle çıktım birinci vitesle indim. Ondan sonra ön takım gereklimi diye tamirciye gittim. Gündemde Sazlı yolunu biliyorsunuz. Bütçe Komisyonu 2021 performans programına da bunu koydurduk ve bir miktarda 1 milyon 18o bin lira civarında bir para ayrıldı. Bu köylü burada çok mağdur. Sazlı büyük bir köy, sahili Asos’a bağlı bir köyümüz büyük turizm şirketleri var. Bu konuda Valimden ve genel sekreterimizden destek istiyorum. Acilen bu yolun yapılması gerektiğini rica ediyorum” diye belirtti.
Şerafettin Alkan, diğer bir konuda Tuzla yolu ile ilgili konuştu. Alkan, “Beş kilometrelik bir kısmında ihale edildiği bir yer var. Sazlı yolunun da beton yol yapılacağı geri kalan kısmının da yapılacağı. Diğer bir iş ise yama işi; asfalt yama ihalesi yapıldı. Ancak 600 ton civarında geçen sene bu bin ton civarındaydı. Geçen sene bu 100 ton civarındaydı. Orası için çalışmalar yapıldığını ve 1000 tona çıkacağını söylediler. Acilen Küçükkuyu’dan Assos’a kadar olan yolunda çok büyük delikler var, bir an önce tamir ve bakımın yapılması, diğer köylerin tamir ve bakımın yapılmasını rica ediyorum” ifadelerini kullandı.
BALIK ÖLÜMLERİNE KURUMLAR SESSİZ KALDI
Daha önce gündeme getirmiş olduğu balık ölümleri ile ilgili konuşan Alkan, “2. ve 10. aylarda Tuzla’daki balık ölümleri ile ilgili biz Tarım İl Müdürlüğü’nden, İl Sağlık Müdürlüğü’nden ve Çevre Müdürlüğü’nden bilgi istemiştik. Hala bununla ilgili bilgi gelmedi. Bunların üzerine gidilmesini ve takip edilmesini rica ediyorum” şeklinde açıkladı.
DEPREMZEDELERİN KONUTLARI BİTMELİ
Yukarıköy’de yaşanan depremin çevre köylerdeki verdiği zararlardan ötürü, buralardaki binaların bitirilmesi ve binalara köylülerin girmesi gerektiğini söyleyen Alkan, bazı köylerde yapıldığını bazılarında yapılmadığını söyledi.
Gizem Tuğçe BAYHAN
Editör: Boğaz Gazetesi