
Çanakkale’de öğrenci olduğunu belirten İlknur Özçelik ise, köprü sayesinde Çanakkale trafiğinin ve Çanakkalelilerin rahatlayacağını söyledi. Bayramlarda, okulların açılış ve kapanış zamanlarında, uzun tatillerde özellikle İstanbul’a ulaşım konusunda sıkıntılar yaşanmakta olduğunu dile getiren Özçelik, bölgedeki ulaşımı rahatlatacak olan köprü sayesinde insanların zaman kazanacağını söyledi. Karşıya geçmesi gereken insanların gemi beklerken uzun kuyruklar oluşturmaktan kurtulacağını ve daha rahat, daha hızlı ulaşım sağlayabileceklerini vurgulayan Özçelik, boğaz trafiğini ve şehir içi trafiği önlemek için bu projenin daha önceden yapılması gerektiğini, geç kalınsa bile Çanakkale için hayırlı ve olumlu olacağını söyledi.

Yük taşıyan araçların şehir içi trafiğine ve Çanakkalelilere zararı olduğunu vurgulayan Semih Yaşın, Çanakkale’nin konumundan dolayı yoğun bir geçiş noktası olduğunu, şehrin bu yoğunluğa cevap veremediğini ifade etti. Özelikle tatil dönüşlerinde trafik sıkışıklığı olduğunu bilen Çanakkale halkının bu dönemlerde İskele Meydanı ve çevresini kullanmadığına, alternatif yollar kullandığına dikkat çeken Yaşın, yapılacak olan köprünün bu trafiği ve Çanakkale halkının eziyetini azaltacağını söyledi. Köprünün ulaşımın daha rahat sağlanmasına katkıda bulunacağını, İskele Meydanı’nın yükünü hafifleten bir alternatif olacağını belirten Yaşın, yük taşıyan büyük ve geniş araçların şehir trafiğine girmeden şehrin dışından geçmesinin Çanakkale için olumlu bir gelişme olacağını söyledi. Köprünün yapımının Çanakkale ve bölge için büyük bir yatırım olacağını ifade eden Semih Yaşın, yapılması planlanan köprünün olumsuzluklara da sebep olacağını belirterek; ‘’Köprünün Çanakkale’ye getirisi fazla olacak ancak, yanlış hareketler sayesinde götürüsünün de olabileceğini düşünmek gerekir. En başta yapım sürecinde doğaya zarar verilmemesine gereken önem verilmeli. İnsanlara hizmet ederken ekolojik dengeye zarar verilmemeli. Doğanın dengesini bozacak şekilde inşa edilmemeli. Bunun dışında İskele Meydanı’ndaki esnafın zarar göreceği bilinmeli. Çünkü oradaki esnaftan Çanakkale halkından çok gemiyi kullananlar alışveriş yapıyorlar. İskele trafiği azaldığında buradaki esnafın geliri düşecek. Köprü tarafında yeni iş kapıları açılacak. Bir başka konu ise, trafiği azaltma amacıyla yapılan hizmetlerin ters etki yapması. Trafik rahatlayınca araç sayısında artış oluyor. Bunu yeni yapılan yollara paralel olarak artan kişi başına araç sayısıyla örnekleyebiliriz. Ulaşımı kolaylaştırmaktan çok trafiğe yeni araçların katılması söz konusu olabilir. Trafiği azaltayım, rahatlatayım derken daha büyük problem haline getirmekle karşı karşıya kalınmamalı’’ dedi.

Haber: Fehmi ŞENYİĞİT
Editör: Ersan Küçükkuru