Bakan Arslan, Kara yollarında bugüne kadar 196 milyar para harcamış durumdayız ki ülkemizin her yerinde insanlar yolları kullanarak bunu görüyor. Ne yapmışız? 6.100 kilometrelik bölünmüş yolun üzerine 18.900 kilometre yapmışız. Bugün itibarıyla 25 bin kilometreyi 34 kilometre de geçmiş durumdayız. Yine, 6 ilimiz bölünmüş yolla birbirine bağlanırken bugün itibarıyla 76 ilimiz birbiriyle bağlanmış hâle gelmiş, yakıt ve iş gücü tasarrufundan yılda 16.7 milyar tasarruf yapıyoruz “dedi.
Yine, otoyollarda 1.714 kilometrelik otoyol ağımız 2.489 kilometreye gelmiş, şu anda 631 kilometre inşaat çalışmalarımız devam ediyor ve 1915 Çanakkale Köprüsü Malkara’ya kadar 98 kilometre şeklinde konuşan Bakan Arslan, özellikle kara yollarından bahsetmişken; çok eleştirildi, Osmangazi ve Yavuz Sultan Selim köprüleriyle ilgili, “Niye köprüler bitiyor da otoyollar bitmeden açılıyor?” Önce köprüyü yapacaksınız, sonra otoyol. Bu işin mantığı bu “şeklinde konuştu.
Garantilerle ilgili çok eleştiri yapıldığını kaydeden Bakan Arslan sözlerini şu şekilde sürdürdü: “ Elbette ki garantileri verirken projenize güveninizi ortaya koyacaksınız. Otoyolun tamamı bittiğinde beraberinde trafiğini oluşturacak, bunu da ortaya koyacaksınız. Çanakkale, Osmangazi, Yavuz Sultan Selim köprüleri bağlantı otoyollarıyla birlikte Marmara etrafında bir ring oluşturuyor, bunu hesaba katacaksınız. Daha da önemlisi, biz bir yolu yaparken sadece yolun üzerinden geçen araçlardan elde ettiğimiz parayı değil, onun bulunduğu mahalle, ticaret ve ekonomik olarak katma değerini insanımızın sosyal yaşamını, refahını ne kadar artırdığını da hesaba katıyoruz, bütün planları, programları buna göre yapıyoruz; bunu özellikle vurgulamak isterim.
Fehmi ŞENYİĞİT
Editör: Ersan Küçükkuru