Toplumun huzur ve refahını bozan sosyal tehlikelerin verdiği zararlardan bireyleri koruyan temel unsurun sosyal güvenlik olduğuna dikkat çeken Ercan, “En temel insan hakkı olarak gelirlerine bakmaksızın tüm fertler bu güvenceye sahiptir. Ülkemizde iş kazası, meslek hastalığı, hastalık, analık, yaşlılık, malullük, ölüm gibi sosyal ve ekonomik risklere karşı sosyal güvenlik hizmetini kurumumuz vermektedir. 2006 yılına kadar bu hizmeti BAĞ-KUR, SSK ve Emekli Sandığı olmak üzere üç farklı kurum tarafından vermiştir. Bu üç kurumun tek çatı altında birleştirilmesi ile başlayan ve 2008 yılında Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun yayınlanmasıyla tamamlanan sayın cumhurbaşkanımız öncülüğünde sosyal güvenlik reformu gerçekleştirilmiştir. Sosyal güvenlik reformuyla birlikte ülkemizde yaşayan vatandaşlarımız genel sağlık sigortası kapsamına alınmıştır. Bütün vatandaşlarımızın sosyal güvenlik kapsama alınması dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını sürecinde sağlık hizmetlerinden kesintisiz ve etkin bir şekilde erişimini sağlamıştır. Ayrıca koronavirüs salgını sürecinde tedavisinin geri ödeme kapsamına alınması, ilave ücret ve katılım payı alınmaması, kronik rahatsızlığı olan hastalarımızın rapor ve reçete aranmaksızın ilaçlarını alabilmeleri ve biyometrik kimlik doğrulama sisteminin askıya alınması gibi uygulamalarla sigortalılarımıza ve hak sahiplerine destek olunmuştur. Salgından etkilenen çeşitli sektörlerdeki 2020 yılı mart, nisan ve mayıs aylarına ilişkin prim ödemeleri altı ay süreyle ertelenmiş, istihdama yönelik normalleşme desteği, istihdama dönüş desteği, artı istihdam teşviki ile sektörel prim desteği gibi uygulamalarla çalışma yaşamına katkı sağlanmıştır. Sosyal güvenlik reformuyla birlikte kayıt dışı istihdamla yapılan etkin mücadele sayesinde kayıtlı istihdam artmış böylelikle salgından etkilen çalışanlarımızın kısa çalışma ödeneği, ücretsiz izin desteği, geçici iş göremezlik ödeneği gibi destek ve ödemelerden yararlanmaları mümkün olmuştur. İl müdürlüğümüz bünyesinde Kepez beldesindeki il müdürlüğü hizmet binasının yan ısıra hali hazırda sekiz ilçemizde faaliyet gösteren sosyal güvenlik merkezleri ile insan odaklı, kolay ulaşılabilir hizmet verme anlayışıyla vatandaşlarımıza hizmet sunulmaktadır. Ayrıca kurumumuzun teknolojik imkanlarından faydalanılarak; sosyal hareketliliğin ve temasın en aza indirgenmesi gereken bu dönemde vatandaşlarımız evlerinden ayrılmadan e-devlet üzerinden sigortalılık, emeklilik, sağlıkla ilgili 156 ya varan uygulamayı kullanarak işlemlerini yapabileceklerdir. Yine Alo 170 çağrı merkezi yoluyla vatandaşlarımızın her türlü sorusuna cevaplanmakta, SMS bilgilendirme sistemi ile e-devlet üzerinden cep telefonu numarası kayıt yapılmak suretiyle sigortalı ve hak sahipleri tüm işlemler hakkında bilgilendirme mesajı alınabilmektedir. Yenilikçi ve insan odaklı anlayışıyla kurumumuz bugüne kadar olduğu gibi bundan sonrada kaliteli hizmet sunan güçlü ve saygın bir kurum olarak hizmet vermeye devam edecektir.”
Editör: Boğaz Gazetesi