Programına Çanakkale Valiliği ziyaretiyle başlayan Bakan Yardımcısı Yılmaz, Vali Doç. Dr. Ömer Toraman ile görüştü. Görüşmede, Valilik ve İl Özel İdaresi tarafından kent genelinde yürütülen eğitim yatırımları ve projeleri hakkında bilgi alındı.
Ardından İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nü ziyaret eden Yılmaz, İl Milli Eğitim Müdürü Mine Hayta ve müdür yardımcılarıyla bir araya geldi. Müdür Hayta, tamamlanan projeler ile devam eden okul çalışmaları, eğitim süreçleri ve il genelindeki eğitim faaliyetleri hakkında detaylı bir sunum gerçekleştirdi.
Bakan Yardımcısı Yılmaz daha sonra “Eğitim Yöneticileri Toplantısı”na katılarak, okul müdürleri ve kamu-özel eğitim kurumlarının yöneticileriyle buluştu. Toplantıda, yeni eğitim mevzuatları ve reformlar hakkında bilgilendirmeler yapılırken, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”nin Çanakkale’deki uygulamaları da ele alındı. Eğitim yöneticileri de toplantıda görüş ve önerilerini dile getirdi.
Ziyaretler kapsamında Çanakkale’nin önemli eğitim kurumlarından Tacettin Aslan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ne de giden Bakan Yardımcısı Yılmaz, okul ve öğrenci pansiyonunda incelemelerde bulundu. Pansiyonun fiziki yapısı, barınma koşulları, yemek hizmetleri ve sosyal alanları yerinde inceleyen Yılmaz, öğrencilerle sohbet ederek taleplerini dinledi.
Bakan Yardımcısı Yılmaz, Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen “17 Genç Kalemi” projesi kapsamında da gençlerle buluştu. 7-10 Nisan tarihleri arasında düzenlenen proje kapsamında gerçekleştirilen yaratıcı yazarlık eğitimlerine konuk olan Yılmaz, dersleri yerinde izledi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yasemin Uzun’un yürüttüğü “Edebiyat Akademileri” programı hakkında bilgi aldı. Gençlerin edebiyata olan ilgisini takdir eden Yılmaz, projede emeği geçenlere teşekkür etti.
Programının son bölümünde “Eğitime Destek Platformu İl Toplantısı”na katılan Yılmaz, Çanakkale’de faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının temsilcileriyle bir araya geldi. Toplantıda eğitim alanındaki iş birlikleri ve STK’ların destekleyici rolü üzerine görüş alışverişinde bulunuldu.