Yamada Öne Çıkanlar
- Bu yamada zirve aşamalarındaki MMR'a bağlı çiftli sıra kısıtlaması yeniden devreye giriyor.
- Daha iyi hizmet performansı sağlamak için dereceli sıralamaları artık 10 dakikada bir güncelleniyor.
Aphelios
Taban canı arttı. Pasifin ilave saldırı gücü arttı.
Aphelios geçtiğimiz yamadaki Tahsildar zayıflatmalarından etkilendi ve yardımımıza ihtiyacı var. Bu yamada yalnızca Tahsildar'ı güçlendirmekle kalmıyor aynı zamanda Aphelios'u da rekabete ortak olabilmesi için doğrudan güçlendiriyoruz. İleri safhalara yönelik taşıyıcı kimliğini koruyor ve hem hasarını hem de dayanıklığını erken safhalar için biraz arttırıyoruz.
Taban nitelikler
- TABAN CAN: 580 ⇒ 600
P - Tetikçi ve Kâhin
- İLAVE SALDIRI GÜCÜ: 4,5/9/13,5/18/22,5/27 ⇒ 5/10/15/20/25/30
Caitlyn
Saldırı hızı oranı arttı. Q'nun ikincil hedeflere yönelik hasarı arttı.
Caitlyn an itibarıyla hedeflerinin gerisinde kalıyor ve bunun sebeplerinden biri oyun planının olmayışı. Koridordaki baskınlığı azaldı ve ileri safhalardaki sürekli hasarı da pek iyi değil. Eskiden sahip olduğu bu özellikleri güçlendirmek istediğimiz için iki alanda da kendisine yardımcı oluyoruz.
Taban nitelikler
- SALDIRI HIZI ORANI: 0,61 ⇒ 0,625
Q - Piltover Silahı
- İKİNCİL HEDEFLERE YÖNELİK HASAR: Toplam hasarın %50'si ⇒ Toplam hasarın %60'ı
Corki
Q'nun mana bedeli azaldı. W'nun hasarı arttı. E'nin mana bedeli azaldı.
Corki'yi profesyonel düzeyin prangalarından kurtarmaya çalışıyoruz. Şu an için şartlı tahliye olduğuna göre mana bedellerini azaltıyor ve Gözüpek Bombacı'nın gözüpekliğini iyice ön plana çıkarıyoruz.
Q - Fosfor Bombası
- MANA BEDELİ: Bütün yetenek seviyelerinde 80 ⇒ 60/65/70/75/80
W - Valkyrie
- AZAMİ HASAR: 150/225/300/375/450 (+%150 YG) ⇒ 150/225/300/375/450 (+%150 İlave SG) (+%150 YG)
E - Makineli Tüfek
- MANA BEDELİ: 50/60/70/80/90 ⇒ 50/55/60/65/70
Dr. Mundo
E'nin ilave saldırı gücü azaldı.
Tank eşyaları güçlendiğinde ve oyundaki hasar genel olarak azaldığında Dr. Mundo fazla mutlu olmaya ve istediği yere gitmeye başlıyor. Ama artık aşırı güçlü olduğu ve gitmemesi gereken yerlere de gittiği için ileri safhalardaki dayanıklılığına dokunmadan hasarını dizginliyoruz.
E - Beyin Sarsıntısı
- İLAVE SALDIRI GÜCÜ: %2/2,35/2,7/3,05/3,4 Azami Can ⇒ %2/2,25/2,5/2,75/3 Azami Can
Jhin
Saldırı gücü büyüme oranı azaldı. R'nin hasarı azaldı.
Jhin, bir Jhin oyuncusunun dörtte dört yaptığında mutlu olacağı kadar mutlu. Fakat an itibarıyla özellikle oyunların uzadığı düşük beceri düzeylerinde aşırı güçlü. Jhin'in ileri safhalara yönelik bir taşıyıcı olmak yerine işlevsel bir şampiyon olması gerekiyor. Bu yüzden ultisini zayıflatıp saldırı gücü büyüme oranını Jhin oyuncularının gözlerini yaşartacak bir sayıya indirerek ileri safhalardaki garanti hasarını azaltıyoruz.
Taban nitelikler
- SALDIRI GÜCÜ BÜYÜME ORANI: 4,7 ⇒ 4,4
R - Son Perde
- ASGARİ HASARI: 64/154/244 (+%25 SG) ⇒ 64/128/192 (+%25 SG)
Lee Sin
Taban saldırı gücü arttı.
Lee Sin bu yamadan en ağır etkilenen şampiyonlardan biri olduğu için adımlarına canlılık katmak adına onu biraz güçlendiriyoruz. İleri safhalarda artık eskiye kıyasla bile daha çok güçten düştüğünü göz önünde bulundurursak erken safhalarda yeterince güçlü değil. Dolayısıyla orman temizleme hızını ve erken safhalardaki çatışma gücünü arttırıyoruz. Böylece avantajlarını pekiştirmesi daha kolay olacak.
Taban nitelikler
- TABAN SALDIRI GÜCÜ: 66 ⇒ 69
Mordekaiser
Q'nun tek hedefe yönelik ilave hasarı azaldı.
Üst koridorda bu yamadan en avantajlı çıkan şampiyonlardan biri olduğu için Mordekaiser'in biraz dizginlenmesi gerekiyor. İlk üç eşyası da yetenek gücü kazandırıyor ve an itibarıyla en yüksek hasar veren üst koridor şampiyonlarından biri. Bu yüzden en çok kullandığı hasar yeteneğini zayıflatarak anlık hasarını düşürüyoruz.
Q - Mahvet
- TEK HEDEFE YÖNELİK İLAVE HASAR: %40/45/50/55/60 ⇒ %30/35/40/45/50
Nilah
E'nin kullanım süresi azaldı.
Bu yamada Nilah oyuncularının uzun zamandır talep ettiği bir yaşam kalitesi güncellemesi getiriyoruz. Artık Nilah'nın E'sini kullanmak daha akıcı, hareketleri de daha çevik hissettirmeli.
E - Akışkan
- KULLANIM SÜRESİ: 0,01 saniye ⇒ Anında
Pantheon
W'nun hasarı arttı.
Pantheon şu an özellikle düşük beceri düzeylerinde biraz zorlanıyor. Onu aşırıya kaçmadan güçlendirmek için W'sunun hasarını biraz arttırıyoruz. Bu güçlendirme herkesin işine yaramalı ama özellikle güçlendirilmiş W'nun daha sık kullanıldığı düşük beceri düzeylerinde etkili olacak.
W - Kalkan Hücumu
- HASAR: Hedefin azami canının %5/5,5/6/6,5/7'si (100 YG başına +%1,5) (100 İlave Can başına +%0,4) ⇒ Hedefin azami canının %6/6,5/7/7,5/8'i (100 YG başına +%1,5) (100 İlave Can başına +%0,4)
Poppy
Pasifin bekleme süresi arttı. Q'nun canavarlara yönelik hasarı arttı. E'nin hasarı azaldı.
Poppy destek rolünde önce Kan Şarkısı alıp ardından tank eşyaları aldığı dizilimle hiç hasar eşyası almamasına rağmen fazla hasar veriyor. Bu yamada pasifin bekleme süresini arttırarak bu dizilimi zayıflatıyoruz. Bu, özellikle de destek oynadığı zaman hissedilmeli. Yine destek rolündeki Poppy'nin sık sık kullandığı E yeteneğinin de hasarını azaltıyoruz. Öte yandan telafi amacıyla an itibarıyla zayıf olduğu orman rolüne yönelik güçlendirmeler getiriyoruz.
Pasif - Demir Elçi
- BEKLEME SÜRESİ: 1/7/13. seviyelerde 13/10/7 saniye ⇒ 1/7/13. seviyelerde 16/12/8 saniye
Q - Sarsan Çekiç
- CANAVARLARA YÖNELİK HASAR SINIRI: 30/60/90/120/150 ⇒ 50/80/110/140/170
E - Kahraman Hücumu
- HASAR: 60/80/100/120/140 (+%50 İlave SG) ⇒ 50/70/90/110/130 (+%50 İlave SG)
Riven
Q'nun hasarı arttı. Önerilen rünleri güncellendi.
Riven Kararma eşyasına bel bağlıyordu ama bu eşya geçtiğimiz yamada en çok zayıflatılanlardan biri oldu. Genel itibarıyla eşya değişikliklerinden memnun olsak da bu eşyaları kullanmaya devam eden şampiyonları yeniden düzenlememiz gerekebiliyor. Riven'ın hasar eşyası alırken rahat hissetmesini istediğimiz için Q'sunun hasarını arttırıyoruz (Ne kadar Uzun Kılıç, o kadar hasar.). Hesaplamalarımız sonucu 9. seviyedeki güç artışının daha etkili olacağını ve ilave saldırı gücünün daha verimli olacağını söyleyebiliriz.
Diğer yandan oyuncuların tercihleri tarafından belirlenen önerilen rün sayfalarına da göz attık ve çok daha güçlü seçeneklerin var olduğunu fark ettik. Bu yüzden birkaç tanesini kendimiz değiştirdik. Böylelikle Azim ve Büyücülük dizilimleri güç bakımından artık çok daha yakın.
Q - Kırık Kanatlar
- HASAR: 15/35/55/75/95 (+%50/55/60/65/70 Toplam SG) ⇒ 45/75/105/135/165 (+%65/70/75/80/85 İlave SG)
- Önerilen Rünler
- Efsane: Çeviklik ⇒ Efsane: Hız
- Son Direniş ⇒ Biç Devir
- Bulut Pelerini ⇒ Yaklaşan Fırtına
- Kemik Zırh ⇒ İkinci Şans
- Gözü Kara ⇒ Kalkan Darbesi
Shyvana
W'nun yetenek gücü oranı azaldı, R-E'nin yakma hasarı azaldı, R'nin yetenek gücü oranı azaldı.
Shojin'in Mızrağı'nın sağladığı ulti hızını azaltmamız Shyvana'ya vız geldi, tırıs gitti. Dolayısıyla zaten temel eşyası olan bu eşya vazgeçilmezi haline geldi. Kendisine has bir özellik olarak ultisinin yetenek hızını görmezden gelebilmesini bir sorun olarak görmüyoruz. Fakat şu an aşırı güçlü olması bir sorun. Son derece yüksek hasar veriyor ve zor yakalanıyor. Bu yüzden de kartopu etkisine ve oyunlara hükmedecek düzeye çok kolay ulaşıyor. Fazla önemli olmayan alanlardaki hasarını ve yetenek gücü oranlarını azaltarak rakiplerine daha fazla karşı oyun fırsatı tanıyoruz.
W - Ateş Burgacı
- HAREKET HIZI: %30/35/40/45/50 (100 YG başına +%12) ⇒ 30/35/40/45/50% (100 YG başına +%10)
E - Alevli Nefes
- EJDERHA BİÇİMİ'NDE BIRAKTIĞI ALANIN SANİYE BAŞINA VERDİĞİ HASAR: 6-18. seviyelerde 60-120 (+%15 İlave SG) (+%20 YG) ⇒ 6-18. seviyelerde 40-100 (+%15 İlave SG) (+%20 YG)
R - Ejderin Öfkesi
- HASAR: 150/250/350 (+%130 YG) ⇒ 150/250/350 (+%100 YG)
Singed
Zırh büyüme oranı azaldı.
Singed geçtiğimiz yamada eşyaların değişmesinin ekmeğini yiyen bir diğer şampiyon. Yine de olması gereken noktaya yakın olduğunu düşündüğümüz için onu fazla zayıflatmıyoruz. Bu yamada katledilmesi zorlaştığı için biz de dayanıklılığını hedef alıyoruz. Özellikle zırh büyüme oranını hedef alarak hem bu niteliği azaltıyor hem de sık karşılaştığı eşleşmelerinde rakiplerinin karşı hamle imkânlarını çoğaltıyoruz.
Taban nitelikler
- ZIRH BÜYÜME ORANI: 4,7 ⇒ 4,2
Skarner
Pasifin hasarı azaldı. E'nin hasarı azaldı.
Skarner profesyonel düzeyde ve bu şampiyonda ustalaşmak için vakit harcayan oyuncuların elinde oldukça güçlü bir durumda. Bu gibi becerikli oyuncuların elindeki gücünü biraz azaltmak istiyoruz. Ustalıkla elde edilen gücün büyük bir kısmı E yeteneğinden alınabilen verimden geliyor. Dolayısıyla özellikle bu yeteneği hedef alıyor ve bunu perçinlemek için pasifini de biraz zayıflatıyoruz.
Pasif - Titreşim Ağı
- AZAMİ CANA BAĞLI HASAR: Seviyeye bağlı olarak %5-11 ⇒ Seviyeye bağlı olarak %5-9
E - Ixtal Hücumu
- HASAR: 30/60/90/120/150 (+ Skarner'ın azami canının %8'i) ⇒ 30/60/90/120/150 (+ Skarner'ın azami canının %6'sı)
Tristana
E'nin menzili arttı. R'nin menzili arttı.
14.19 Yaması oyuna geldikten birkaç gün sonra Tristana için ufak bir düzeltme getirdik ve kritik vuruş ihtimali dizilimlerindeki performansı olması gereken kıvama ulaştı. Ancak birinci seviyedeki yeteneklerinin menzili saldırı menziliyle eşdeğer olacak şekilde arttırılmamıştı. Bu yamada da bu sorunu gideriyoruz.
E - Patlayıcı Yük
- MENZİL: 525 ⇒ 550
R - Gülle Atışı
- MENZİL: 525 ⇒ 550
Tryndamere
Saldırı hızı oranı arttı, zırh büyüme oranı arttı.
Zırh eşyaları güçlenip kritik vuruş eşyaları zayıfladığında Tryndamere bundan büyük oranda etkilendi. Ancak özellikle zayıf düştüğü ileri safhalarda Tryndamere'in hâlâ hatırı sayılır bir hasarı olmasını istiyoruz. Yeteneklerinde saldırı hızı sağlayan bir özelliği olmadığı için hızlı saldırabilmesini sağlayacak yöntemlere sahip olmasını ve kısa çatışmalarda hayatta kalmasını sağlıyoruz.
Taban nitelikler
- SALDIRI HIZI ORANI: 0,67 ⇒ 0,694
- ZIRH BÜYÜME ORANI: 4,3 ⇒ 4,8
Udyr
Uyanmış Q ve R'nin canavarlara yönelik hasarı azaldı. E'nin ilave hareket hızı azaldı.
Udyr son dönemde epey güçlü ve League of Legends'ın vazgeçilmez şampiyonlarından biri haline geldi. Üst koridordaki gücünü nispeten korumak için ormandaki gücünü hedef alıyoruz. Orman temizleme hızını yavaşlatmak ve baskınlarının daha az etkili olmasını sağlamak için R'sini zayıflatıyor ve E'sinin hareket hızını düşürüyoruz.
Q - Yabani Pençe
- UYANMIŞ Q'NUN CANAVARLARA YÖNELİK HASARI: 20 (+%100 İlave SG) (+%50 YG) ⇒ 15 (+%100 İlave SG) (+%50 YG)
E - Alaz Hücum
- İLAVE HAREKET HIZI: 30/37/44/51/58/65 ⇒ 25/31/37/43/49/55
R - Kanatlı Kasırga
- UYANMIŞ R'NİN CANAVARLARA YÖNELİK HASARI: Seviyeye bağlı olarak 10-50 ⇒ Seviyeye bağlı olarak 5-35
Veigar
W'nun hasarı azaldı.
Son yamada altının değeri düşünce Veigar gibi gücünü başka kaynaklardan alan şampiyonlar dolaylı olarak güçlendi ve bu yüzden onu zayıflatıyoruz. Bu değişiklikle düşük ve yüksek MMR performansları arasındaki farkı kapatmayı hedefliyoruz. Karanlık Madde yüksek beceri düzeylerindeki oyuncular için genelde kaçınması kolay bir yetenek. Bu yeteneğin gücünü düşürerek daha iyi performans gösterdiği düşük MMR düzeylerine uygun olacak şekilde Veigar'ı zayıflatıyoruz.
W - Karanlık Madde
- HASAR: 85/140/195/250/305 (+%70/80/90/100/110 YG) ⇒ 85/140/195/250/305 (+%60/70/80/90/100 YG)
Yasuo
Q'nun kritik vuruş hasarı arttı. R'nin kritik vuruşlarda sağladığı ilave zırh delme arttı.
Kritik vuruş ihtimali ve hasarı sağlayan eşyalar zayıfladığında dolaylı olarak Yasuo da etkilendi. Kritik vuruş eşyalarından hâlâ faydalanabilmesini istediğimiz için Yasuo'nun kritik vuruş niteliklerini arttırıyoruz.
Q - Çelik Fırtına
- KRİTİK VURUŞ HASARI: %80 ⇒ %90 (Artık normal saldırılarıyla aynı.)
R - Son Nefes
- KRİTİK VURUŞLARIN SAĞLADIĞI İLAVE ZIRH DELME: %50 ⇒ %60
Yone
Q'nun kritik vuruş hasarı arttı.
Kritik vuruş sağlayan eşyalar zayıfladığında dolaylı olarak Yone de etkilendi. Yone'nin çatışmalarda başarılı olması için Q'suyla kritik vuruş yapması gerektiğini düşünüyoruz. Dolayısıyla bu sinerjiye küçük bir güçlendirme getiriyoruz.
Q - Ölümcül Çelik
- KRİTİK VURUŞ HASARI: %80 ⇒ %90 (Artık normal saldırılarıyla aynı.)
Bu yamada kritik vuruş odaklı nişancıların ilk efsanevi eşyalarına çeşitli değişiklikler getiriyoruz. Son yamada her şeyi zayıflatarak hedeflerimize ulaşmış olsak da bazı eşyaların da hiç tercih edilmemesine neden olduk.
Tahsildar ve Yun Tal Yabanokları'nın bedellerini düşürerek onları bir miktar güçlendiriyoruz. Böylece kritik vuruş odaklı nişancılar diğer sınıflarla benzer anlarla ilk eşyalarını tamamlayabilecekler. Bu eşyalar hâlâ kritik vuruş ihtimaline göre güçleniyor ancak artık "Ebedi Kılıç'ın zayıf hali" olarak görülmek yerine ilk eşya olarak tercih edilebilecekler.
Statikk Hançer ise diğer seçeneklerden biraz daha güçlü olduğu için onu azıcık zayıflatıyoruz.
Son olarak Canbiçen'in azalan bedeline uygun olacak şekilde niteliklerini azaltıyoruz. Tıpkı Yun Tal Yabanokları ve Tahsildar gibi onun da ilk eşya olarak tercih edilmesini istiyoruz.
Canbiçen
- EŞYA TARİFİ: TEK Kılıcı + Caulfield'ın Savaş Çekici + Çeviklik Pelerini ⇒ Kazma + Caulfield'ın Savaş Çekici + Çeviklik Pelerini
- BEDEL: 3150 Altın ⇒ 2900 Altın
- SALDIRI GÜCÜ: 65 ⇒ 60
- YETENEK HIZI: 20 ⇒ 15
Tahsildar
- EŞYA TARİFİ: TEK Kılıcı + Dişli Kama + Çeviklik Pelerini ⇒ Kazma + Dişli Kama + Çeviklik Pelerini
- BEDEL: 3400 Altın ⇒ 2950 Altın
- SALDIRI GÜCÜ: 60 ⇒ 50
Statikk Hançer
- SALDIRI HIZI: %40 ⇒ %35
Yun Tal Yabanokları
- EŞYA TARİFİ: TEK Kılıcı + Kazma + Çeviklik Pelerini ⇒ Kazma + Doruk Sadağı
- BEDEL: 3200 Altın ⇒ 2950 Altın
- SALDIRI GÜCÜ: 65 ⇒ 60
- DİŞLİ BIÇAK HASARI: 70 ⇒ 60
Feleğin Külleri
Son yamada Liandry'nin Eziyeti o kadar güçlendi ki diğer eşya seçeneklerini epey bir gölgede bıraktı. Bu yüzden birazcık gücünü kısmamız gerekiyor. Bu değişikliklere dair daha fazla bilgi aşağıda. Feleğin Külleri'ni de Liandry'nin Eziyeti'nin gücünü azaltma hedefimiz doğrultusunda zayıflatıyoruz.
- CANAVARLARA YÖNELİK SANİYE BAŞINA HASAR: 25 ⇒ 20
Liandry'nin Eziyeti
Son yamada Liandry'nin Eziyeti'ni tercih eden ormancılar çok kârlı çıktı. Eşya şu anda o kadar güçlü ki onu alabilen şampiyonların başka hiçbir seçeneği yok ve almaya mecbur kalıyorlar. Liandry'nin Eziyeti'nin hâlâ oldukça geçerli bir seçenek olmasını istesek de alınabilecek tek seçenek olmasını tercih etmiyoruz.
- CANAVARLARA YÖNELİK SANİYE BAŞI HASAR SINIRI: 50 ⇒ 40
Luden'in Emaneti
Basit kaynakların anlık hasarlarını sınırlamak istiyoruz. Luden'in Emaneti'nin Yıldırım Asası veya Lich Boğan'a kıyasla ne kadar kolay hasar verebildiğini hesaba kattığımızda bu eşyanın azami tek hedef hasarının olması gerekenden çok daha fazla olduğunu görüyoruz. Bunun haricinde Luden'in Emaneti genel olarak dengeli bir eşya. Dolayısıyla sayılarda biraz değişikliğe gidiyoruz. Luden'in Emaneti tek hedeflere karşı daha zayıf olacak ama diğer durumlarda şu an olduğundan daha fazla hasar verecek.
- ATEŞLE HASARI: 60 (+%4 YG) ⇒ 75 (+%5 YG)
- TEKRARLANAN ATEŞLE HASARI İlk hasarın %50'si ⇒ İlk hasarın %20'si
- AZAMİ TEK HEDEF HASARI: 210 (+%14 YG) ⇒ 150 (+%10 YG)
Yıldırım Asası
Son yamadan en çok fayda gören eşyalardan biri de Yıldırım Asası oldu ve diğer eşya seçeneklerini gölgede bıraktı. Şu anda Gölgealev'den daha iyi performans gösteriyor ve büyücülerin diğer eşyaları almasına engel oluyor. Bundan ötürü gücünü azaltıp diğer yetenek gücü eşyalarının dükkânda bu eşyayla rekabet edebilmesini sağlıyoruz.
- YETENEK GÜCÜ: 95 ⇒ 90
- BORA HASARI: 150 (+%15 YG) ⇒ 125 (+%10 YG)
Çivili Zırh
Çivili Zırh da son yamadan faydalananlardan ve şu anda oyunun en çok tercih edilen zırh eşyası. Çok iyi olmalarına rağmen değeri bilinmeyen zırh eşyaları var. Mesela çoğu oyuncu Sonsuz Çaresizlik'in ne kadar iyi bir tercih olduğunu henüz fark etmedi.
- ZIRH: 80 ⇒ 75
- DİKEN HASARI: 15 (+%15 İlave Zırh) ⇒ 20 (+%10 İlave Zırh)
RÜNLERİ CİLALAMAK
Çoğu rünün nitelikleri oyun içindeki panelde veya oyun sonu rün sekmesinde daha anlaşılır olacak şekilde güncellendi. Şu rünlere yaşam kalitesi güncellemeleri geldi:
- Kara Hasat, Belden Aşağı, Kan Tadı, Ani Darbe, Aery'yi Çağır, Sihirli Yıldız, Soğuran Küre, Kızart, Hortlağın Pençesi, Artçı Şok, Muhafız, Tahrip, Yaşam Kaynağı, Kondisyon, Suda Yürüyen, Mutlak Odak, Kemik Zırh, Buzul Takviyesi, İnsafsız Avcı, Mükemmel Avcı, Sürat Coşkusu, Zombi Totem, değişken kuvvet nitelik kristali ve yetenek hızı nitelik kristali
Sürat Coşkusu
Yakın dövüşçü ve menzilli şampiyonları güncel standartlara göre güncellememizin neticesi olarak Sürat Coşkusu teknik bir oynanış değişikliği alıyor. Bu değişiklikler teoride fark edilmemeli.
- MENZİLLİ ŞAMPİYONLARA SAĞLADIĞI HAREKET HIZI: Seviyeye bağlı olarak %15-40 ⇒ Seviyeye bağlı olarak %18,75-37,5
- YAKIN DÖVÜŞÇÜ ŞAMPİYONLARA SAĞLADIĞI HAREKET HIZI: Seviyeye bağlı olarak %25-50 (Değişmedi.)
Hortlağın Pençesi
Hortlağın Pençesi dövüşçülerde bile en çok tercih edilen rün haline geldi. Bu rünün odağını değiştirerek tankların ve ezergeçerlerin can havuzlarını daha verimli kullanmalarını sağlıyoruz. Böylece bu rün artık kırılgan birimlerin daha dayanıklı hale gelmesini sağlamayacak.
- İYİLEŞTİRME: 3 (+%1,2 Azami Can) ⇒ %1,3 Azamı Can (3000 Azami Canda eşitleniyor.)
- YÜK BAŞINA AZAMİ CAN: 7/4 ⇒ Yakın dövüşçü şampiyonlar için 5 / Menzilli şampiyonlar için 3
Bulut Pelerini
Bulut Pelerini'nin hareket hızının zamanla azalacak şekilde değiştirilmesi gücüne yönelik olmasa da bu değişiklik rünü beklediğimizden daha fazla zayıflattı. Dolayısıyla bu rünün hareket hızının bir kısmını iade ediyoruz.
- ZAMANLA AZALAN İLAVE HAREKET HIZI: Sihirdar büyüsü bekleme süresine bağlı olarak %12-35 ⇒ Sihirdar büyüsü bekleme süresine bağlı olarak %14-40
Merhaba ARAM'cılar!
Son yamadaki değişikliklerden sonra özellikle kritik vuruş eşyalarına bel bağlayan nişancıların biraz zorlandığını gördük. Bu yamada bu şampiyonları tekrardan güçlendirmek istiyoruz. Daha fazla değişiklik gerekip gerekmediğini görmek için durumu yakından takip edeceğiz.
Eşyalar açısındansa nihayet Statikk Hançer'i zayıflatıyoruz. Bu değişiklik için sabrettiğiniz için teşekkürler. Sonsuz Uçurum'da görüşmek dileğiyle!
Güçlendirmeler
- Gwen: Verilen Hasar: %100 ⇒ %105
- Miss Fortune: Alınan Hasar: %110 ⇒ %105
- Nami: Alınan İyileştirme: %90 ⇒ %100
- Nilah: Verilen Hasar: %95 ⇒ %100
- Samira: Verilen Hasar: %98 ⇒ %100
- Senna: Verilen Hasar: %94 ⇒ %97
- Seraphine: Verilen Hasar: %85 ⇒ %90
- Smolder: Alınan Hasar: %105 ⇒ %102
- Zeri: Alınan Hasar: %100 ⇒ %95
Zayıflatmalar
- Ahri: Verilen Hasar: %100 ⇒ %97; Alınan İyileştirme: %100 ⇒ %90
- Leona: Alınan Hasar: %100 ⇒ %105; Verilen Hasar: %90 ⇒ %95
Eşyalar (Sadece ARAM)
- Statikk Hançer: Şampiyonlara Verilen Hasar: 270 ⇒ 160; Elektroşok'a 3 saniyelik bir bekleme süresi eklendi.
- Yıldırım Asası: Bora Hasarı: 100 (+%15 YG) ⇒ 125 (+%10 YG); ARAM'a özel değişiklikler kaldırıldı.
- Yarık Gökyüzü: İyileştirme: %120 Taban SG (+%4 Eksik Can) ⇒ %100 Taban SG (+%6 Eksik Can); ARAM'a özel değişiklikler kaldırıldı.
Ulti Büyü Kitabı geçtiğimiz yama oyuna geldi ve bir gözümüz giderilecek hataların, düzgün çalışmayan Ulternatif Sihirdar Büyülerinin ve değiştirme sisteminin oyunda nasıl çalıştığının üzerindeydi. İlk yamanın durumuna bakarak birkaç değişiklik yapmaya karar verdik:
- Ulternatif Sihirdar Büyüleri değiştirildiğinde sağlanan nitelik güçlendirmesi özellikle dövüşçüler ve tanklar için olması gerekenden daha güçlüydü. Bu durumu düzeltmek için bir mikro yamayla bazı değişiklikler yapıyoruz ama daha az agresif ultilere verdiğimiz nitelik güçlendirmelerinin değiştirilmesinin de bir fark yaratmasını istiyoruz.
- Seviyeye göre değiştirme ilavesi olarak zırhın azami artışını 35'ten 20'ye düşürüyoruz.
- Seviyeye göre değiştirme ilavesi olarak büyü direncinin azami artışını 35'ten 20'ye düşürüyoruz.
- Seviyeye göre değiştirme ilavesi olarak değişken kuvvet azami artışını 35'ten 20'ye düşürüyoruz.
Giderilen Hatalar ve Yaşam Kalitesi Değişiklikleri
- Hwei'in Ulternatif Sihirdar Büyüsüleriyle ilgili bazı sorunları vardı, o yüzden partiye biraz geç kaldı. Hwei artık Ulti Büyü Kitabı'nda oynanabilir!
- Xerath'ın Ulternatif Sihirday Büyüsü artık yetenek gücü ve saldırı gücüne bağlı olarak doğru bir şekilde güçleniyor.
- Birden fazla Ölüler Âlemi katmanında katledilen şampiyonlar artık Ölüler Âlemi'nden düzgün bir şekilde çıkıyor.
- Aurora'nın Ulternatif Sihirdar Büyüsü kullanıldıktan sonra bazı şampiyonların belirli yetenekleri kullanamamasına neden olan sorun giderildi.
- Bazı Ulternatif Sihirdar Büyüleri esnasında kullanılan yetenekler artık iptal olmuyor.
- Fizz'in Ulternatif Sihirdar Büyüsü kullanıldığında çıkan ruh Fizz artık yanlış yöne doğru bakmıyor.
- Lucian'ın Ulternatif Sihirdar Büyüsü'nün bekleme süresi artık 11. ve 16. seviyelerde düzgün bir şekilde azalıyor.
- Smolder'ın Ulternatif Sihirdar Büyüsü'nü kullanan şampiyonlar artık geçici olarak görünmez olmuyor.
- Arayüz yüklenirken bağlantı kopup yeniden sağlandığında Ulternatif Sihirdar Büyüsü simgesinin ve davranışlarının bozulmasına neden olan sorun giderildi.
- Ulternatif Sihirdar Büyülerindeki birçok görsel efektler ve ses efektleri sorunu giderildi.
- Lissandra'nın Ulternatif Sihirdar Büyüsü kullanıldığında artık olması gerektiği gibi yük harcıyor.
Dünya Şampiyonası geldi çattı! Dünya Şampiyonası Clash Turnuvası'nın ilk hafta sonu için takım kurma aşaması 14 Ekim'de başlayacak, turnuvaysa 19-20 Ekim tarihlerinde gerçekleşecek.
Dünya Şampiyonası Clash Turnuvası, alışılageldik 8 takımlık yerine 16 takımlık gruplardan oluştuğu için galibiyet/mağlubiyete dayalı ödül seviyelerine küre ve kapsül kazandıran yeni bir seviye ekledik:
- Temel Bilet: 0 Galibiyet, 3 Mağlubiyet: 3 Galibiyetlik XP Takviyesi, 1 Gizemli Simge, 1 Clash Logosu
- Temel Bilet: 1 Galibiyet, 3 Mağlubiyet: 1 Gizemli İfade, 640 RP'lik Totem Görünümü, 1 Clash Logosu
- Temel Bilet: 2 Galibiyet, 2 Mağlubiyet: 640 RP'lik Totem Görünümü, 975 RP'lik Kostüm Kristali, 1 Gizemli Simge, 1 Gizemli İfade, 1 Clash Logosu, 1 Temel Bilet
- Temel Bilet: 3 Galibiyet, 1 Mağlubiyet: 640 RP'lik Totem Görünümü, 975 RP'lik Kostüm Kristali, 1350 RP'lik Kostüm Kristali, 1 Gizemli Simge, 1 Gizemli İfade, 1 Chibi Simgesi, 1 Clash Logosu, 1 Temel Bilet
- Temel Bilet: [Dünya Şampiyonası Clash'ine ÖZEL] 4 Galibiyet: 640 RP'lik Totem Görünümü, 975 RP'lik Kostüm Kristali, 1350 RP'lik Kostüm Kristali, 1 Gizemli Simge, 1 Gizemli İfade, 1 Chibi Simgesi, 1 Clash Logosu, 1 Temel Bilet, Şampiyona Küresi
- Özel Bilet: 0 Galibiyet, 3 Mağlubiyet: 1 Temel Bilet, 500 Turuncu Öz, 750 RP'lik Kostüm Kristali, 1 Logo
- Özel Bilet: 1 Galibiyet, 3 Mağlubiyet: 1 Temel Bilet, 500 Turuncu Öz, 750 RP'lik Kostüm Kristali, 975 RP'lik Kostüm Kristali, 1350 RP'lik Kostüm Kristali, 1 Logo
- Özel Bilet: 2 Galibiyet, 2 Mağlubiyet: 1 Temel Bilet, 750 Turuncu Öz, 750 RP'lik Kostüm Kristali, 975 RP'lik Kostüm Kristali, 1350 RP'lik Kostüm Kristali, 1820 RP'lik Kostüm Kristali, 1 Logo
- Özel Bilet: 3 Galibiyet, 1 Mağlubiyet: 1 Temel Bilet, 750 Turuncu Öz, 750 RP'lik Kostüm Kristali, 975 RP'lik Kostüm Kristali, 1350 RP'lik Kostüm Kristali, 1820 RP'lik Kostüm Kristali, 1 Chibi Simgesi, 10 İhtişamlı Öz, 1350 RP'lik Kostüm, 1 Logo
- Özel Bilet: [Dünya Şampiyonası Clash'ine ÖZEL] 4 Galibiyet: 1 Temel Bilet, 750 Turuncu Öz, 750 RP'lik Kostüm Kristali, 975 RP'lik Kostüm Kristali, 1350 RP'lik Kostüm Kristali, 1820 RP'lik Kostüm Kristali, 1 Chibi Simgesi, 10 İhtişamlı Öz, 1350 RP'lik Kostüm, 1 Logo, Şampiyona Küresi
Giderilen Hatalar
- Oyunculara 3. mevsim görevlerinde yanlışlıkla fazladan ilerleme sağlamamıza neden olan bir hatayı giderdik. Bundan etkilenen oyuncular 3. mevsim sezon görevlerinde sağladığımız fazladan ilerlemeye ulaşana kadar bir süreliğine ilerleyemediklerini fark edebilirler.
Yeni görünüşünü kutlamak için bu rotasyonda Teemo'yu Mağaza'ya getiriyoruz! Bu yıl güncellenen Prestij Gecenin Yumruğu Lee Sin için de benzer bir şey yapmıştık. Bu köstüm zaten 14.20 Yaması'yla gelecekti, bu yüzden kendisini Mağaza'da tutup kostümü kapmak için size bir fırsat daha sunuyoruz.
İhtişamlı Mağaza'ya Merhaba Diyenler
- Prestij Bozulmuş Yemin Miss Fortune
- Prestij Ruh Dövüşçüsü Shaco
- Prestij Cesur Kılıç Riven
- Prestij Ruh Çiçeği Teemo
- Prestij Gecenin Yumruğu Lee Sin
- Prestij Anima Timi Jinx
İhtişamlı Mağaza'ya Veda Edenler
- Prestij Yıldız Muhafızı Soraka
- Prestij Vahşi Batılı Talon
- Prestij Obsidiyen Ejder Sett
- Prestij K/DA Akali
- Prestij T1 Jayce
- Elise'in örümcek yavrularının destansı canavarların saldırıları ve yetenekleri tarafından infaz edilmesine neden olan hata giderildi. Yazık değil mi miniklere?
- Bir şampiyonu ele geçirdiğinde Viego'nun üzerinde Peksimet varsa can kaybetmesine neden olan hata giderildi.
- Pyke'ın bir Peksimet kullandığında can kaybetmesine neden olan hata giderildi.
- Elise'in W'sunun rakip şampiyonlara öncelik vermemesine neden olan hata giderildi.
- Ölümcül Tempo atışlarının büyü kalkanlarını yok etmesine neden olan hata giderildi.
- Çeşitli güçlendirmelerin ve efektlerin Shojin'in Mızrağı yüklerine sayılmasına neden olan hata giderildi.
- Arka arkaya eşya sıralama düğmesine tıklandığında aynı bileşen eşyadan birden fazla alınmasına neden olan hata giderildi.
- Ryze'ın Q ve E'sinin bir büyü kalkanını kırarken hasar vermesine neden olan hata giderildi.
- Kullanıcısı cinnet halindeyken Statikk Hançer'in tüm birimlere saldırmasına neden olan hata giderildi.
- Shyvana Ejderha Biçimi'ndeyken Q'suyla birincil hedef olarak belirlediği birimin üzerinde Ölümcül Tempo'nun birçok defa etkinleşerek ilave hasar vermesine neden olan hata giderildi.
- Ölümcül Tempo'nun şampiyonların kopyalarına saldırırken yük kazanmamasına neden olan hata giderildi.
- Sion'un yeniden doğar doğmaz Q'sunun gücünü tamamen toplayabilmesine neden olan hata giderildi.
- Viego'nun R'sini kullandıktan sonra bir şampiyonu ele geçirdiğinde otomatik olarak W'sunu kullanmasına neden olan hata giderildi.
- Yun Tal Yabanokları'nın kanamasının Akshan'ın ilave normal saldırı pasifine yanlış bir şekilde uygulanmasına neden olan hata giderildi.
- Janna'nın E'sinin bekleme süresinin Kırmızı Güçlendirme'yle güçlenen normal saldırılarla azalmasına neden olan hata giderildi.