Uzun randevu taleplerini e-randevu ve 182 hattında yapamayan diş hastaları bu durumun ne kadar devam edeceğinin merak içinde.

Pandemi sürecinde birçok hastanede olduğu gibi hizmetleri aksayan hatta uzun bir süre hasta alamayan Çanakkale Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi normalleşme sürecinin ardından da hasta kabulünde randevu sorunu yaşanıyor. Diş Sağlığı Merkezi’nde diş doktorların çözemediği sorunları uzman doktora havale etmesi nedeni ile merkezde uzman doktor az olduğu için randevu almak güç bir hale geliyor. Bazı hastalar 20 gün hatta 1 ay sonrasına randevu alınca kendini şanslı hissediyor. Randevu alamayan hastalardan maddi durumu iyi olanlar özele, olmayanlar ise acı çekmeye devam ediyor. Bunların üstüne bir de dişleri problemi yaşayan vatandaşlar, günler sonrasına aldıkları randevu sonucunda birçok sıkıntı yaşıyor. Randevu günü geldiğinde doktora muayene olabiliyor. Diş doktorları bazı sorunları çözemeyeceklerini belirterek, hastayı uzman doktora gönderiyor. Alınan bilgiye göre bu alanda bir uzman doktor olduğu için bu sefer randevu almak imkânsız hale geliyor. Diş doktoru direk gönderemediği için hastaya 182’den ismi verilen uzman diş hekiminden randevu alınmasını istiyor. Bu telefonu arayıp randevu almak isteyen vatandaşlar bu sefer randevuların dolu olduğu daha sonra tekrar aramaları gerektiği belirtmesi günlerce randevu almak için arayan vatandaşlar, söz konusu uzman doktorun randevularının dolu olduğu belirtiliyor yine. Vatandaşlar “ne zaman olursa olsun randevu verin” demesine rağmen yetkili kişi 15 günden fazla olan zaman dilimine sistem randevu vermediğini belirterek tekrar aramasını istiyor. Tekrar tekrar aramalarına rağmen bir türlü randevu alamayan hastalardan durumu iyi olanlar gidip özel doktorda işini hallediyor, maddi durumu iyi olmayan ise aylarca süren aramalarına devam ediyor.

Gülçin AKIN
Editör: Boğaz Gazetesi