En yüksek harcama grupları arasında %25,1 ile ‘konut ve kira’ grubundan sonra sırasıyla %24,6 ile ‘gıda ve alkolsüz içecekler ‘ ve %15,1 ile ‘ulaştırma’ grupları yer aldı.
Araştırmaya göre, Çanakkale ‘alkollü içecekler, sigara ve tütün’ harcama grubuna ayırdığı pay ile istatistiki bölgeler arasında Türkiye’de 2’nci sırada, ‘konut ve kira’ harcama grubunda ise 6’ncı sırada yer aldı.
DİĞER ŞEHİRLERİN BİRİNCİ SIRALARI
İstanbul’da “Konut ve Kira”, “Eğlence ve kültür” ile “Lokanta ve Oteller”
Tekirdağ, Edirne, Kırklareli’de “HaberleşmE
Ankara’da “Eğitim Hizmetleri”
Konya, Karaman’da “Ulaştırma
Antalya, Isparta, Burdur’da“Sağlık”
Kırıkkale, Aksaray, Niğde, Nevşehir, Kırşehir’da “Alkollü içecekler, sigara ve tütün”
Trabzon, Ordu, Giresun, Rize, Artvin, Gümüşhane’de “Çeşitli Mal ve Hizmetler”
Malatya, Elazığ, Bingöl, Tunceli’de “Mobilya, ev aletleri ve bakım hizmetleri”
Mardin, Batman, Şırnak, Siirt’de “Gıda ve alkolsüz içecekler” ile “Giyim ve ayakkabı”
Editör: Boğaz Gazetesi