Ülkemizde 01.08.1998 tarih ve 23420 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Hasta Hakları Yönetmeliğinde Hasta Hakları tanımlanarak teminat altına alındığını hatırlatan Baştürk, Hasta Hakları Uygulamaları ile tüm sağlık kurum ve kuruluşlarımızda ‘hasta odaklı, katılımcı sağlık hizmeti sunumu’ ilkesi doğrultusunda; hasta ve hasta yakınları ile sağlık personelinin, hasta hakları konusunda bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi, sağlık hizmetlerinin desteklenmesi ve güçlendirilmesi, hastaların kaliteli sağlık hizmeti alması hedeflendiğini bildirildi.
Baştürk açıklamalarında şunları ifade eti; “İlimiz genelinde vatandaşlarımızın hasta olarak haklarına ilişkin şikâyet, görüş, öneri ya da teşekkür başvurularını elektronik olarak ve şahsen yapabilecekleri; Devlet Hastanelerimizde, İlçe Sağlık Müdürlükleri ve Toplum Sağlığı Merkezlerimizde, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Hastanemiz ve Ağız ve Diş Sağlığı Merkezimizde, Özel Hastaneler/Tıp Merkezleri ve Polikliniklerimizde bulunan (44 adet) Hasta Hakları Birimlerimiz ile Bakanlığımız bünyesinde oluşturulan Hasta Başvuru Bildirim Sistemi (HBBS https://hastahaklari.saglik.gov.tr) aktif olarak hizmet vermekte, Hasta Hakları Birim Sorumlularımızca hastalarımızın başvuruları değerlendirilerek yerinde çözümlenmeye çalışılmaktadır. Hasta Hakları Uygulamaları ile hastalar ve sağlık çalışanlarımızdaki farkındalığın güçlenmesi, sağlık hizmetlerinin etkinliği ve kalitesinin arttırılması temennileri ile tüm hastalarımıza acil şifalar, sağlıklı günler diliyorum.”
Haber Merkezi


Editör: Boğaz Gazetesi